Kommentarer

Fick en kommentar som jag faktiskt tog lite illa upp av. Personen frågade om jag inte tog hand om min häst och ens var där varje dag. Det sårar mig för ni ska veta vad jag har kämpat för att åka dit varje dag då jag mått som sämst och spytt och haft mig.

Docka, min häst är 24 år gammal iår och hon är pigg och allt för sin ålder. Jag köpte henne i augusti men har känt Docka hela mitt ridliv (haha). Innan jag blev gravid red jag henne 5-6 dagar i veckan och allt gick bra. När jag fick reda på att jag var med barn ville jag inte rida förrän jag var efter vecka 12 (då risken för missfall minskar med flera % ) och jag mådde dessutom asdåligt. Jag bara sov, sov och sov. Trots det var jag till stallet minst 6 dagar i veckan och mockade och fixade med både Docka OCH Helenas (där jag har Docka uppstallad) hästar (tog hennes hästar 2 dagar i veckan) När jag inte var i stallet mockade Helena åt mig så tro inte att Docka stod i skit bara för att jag var hemma.

Att jag inte ridit Docka på några veckor har jag mått dåligt av såklart men min bebis går faktiskt före ridningen och det är inte så att jag struntat i Docka bara för det. Jag har borstat henne och jag har myst med henne på andra sätt än från hästryggen. Jag bryr mig om Docka och alla mina djur jag har och skulle aldrig sluta bry mig om dem eller sluta sköta dem. Jag kommer INTE sälja Docka bara för att jag får barn till exempel! Säger inte det något?


Nu ska jag rida henne så länge jag kommer upp i sadeln och så länge hon orkar bära mig. Sen är det dags för bete och jag har inte dåligt samvete över att låta henne ha "semester", just med tanke på hennes ålder. Hade hon vart 6 år hade det vart en annan sak. Då hade jag lagt ner hela min själ i att hitta någon som vill rida henne men ni/du ska veta att Docka är en speciell häst. Hon gillar inte vem som helst och har svårt för att lita på folk. Då tycker jag det känns bättre att jag tar hand om henne så mkt jag kan istället för att låta någon som hon inte litar på rida henne bara för att hon ska ut och ridas. Det finns hästar som har det värre, som inte rids, som inte pysslas om, som inte får mat eller som inte får vatten. Tänk på det ;)

Postat av: johanna

Va inte meningen att sådra lite kulmpigt sagt kanske. är inte så bra å skriva bra. sorry. bara tt hon har de bra

2010-01-20 @ 20:15:43
Postat av: Pilla

Att folk ens orkar kommentera massa skit! Nu har ju inte jag ridit en enda gång sen jag sålde min sista dressyrponny(är väl 5-6 år sedan:P) men jag har ridit Docka förr så jag kanske kan prova? Om du nu vill ha/behöver lite hjälp alltså... Men som sagt mår hon nog inte så dåligt över att gå lite på "halvfart" när hon är så pass gammal... Vore som sagt en helt annan sak om hon var ung och i utvecklingsstadie lixom...

Hoppas allt är bra med er och med bebben i magen! :)

2010-01-20 @ 21:18:40
URL: http://pillapalmqvist.blogspot.com
Postat av: Madeilene

johanna: ja asså du får säga vad du tycker men du ska veta att hon har det bra och bara för att jag inte skriver allt här i bloggen innebär det inte att jag inte gör det!

2010-01-20 @ 21:53:51
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Martina

Äh, de är bara folk med noll kunskap som säger sådär. Hästar mår inte dåligt av en viloperiod ibland (det borde dom väl ha över vintern, precis som över sommaren?). Särskilt inte om hästen är 24! Strunt i det, Madde :)

2010-01-21 @ 08:35:58
URL: http://martinaj.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

vem e johanna? Hrm, FOLK ska INTE snacka om saker som dom INTE vet ETT SKIT OM! blir så förbannad när dom yttrar sig om såna saker.. Ta hand om ERA EGNA LIV å SKIT I ANDRAS!



Du ska inte ta illa upp Madde, du vet ju att docka har det bra, och man ska INTE rida när man är gravid.spelar ingen roll vilken vecka man är i. en bebis är mkt viktigare, viktigare att man får behålla något som man har längtat efter otroligt mycket, inte för att jag menar att docka ska bort eller något sånt men du förstår vad jag menar va?

2010-01-21 @ 15:24:29
URL: http://lindawik.blogg.se/
Postat av: Erica

Va?!

Inte sköter Docka.. De var de värsta jag hört?!



Ta inte åt dig Madde!

Jag håller med dig!



Du e en superbra hästägare!



Kram Kram

2010-01-21 @ 21:47:20
Postat av: Madeilene

Erica:



tack söta du :D

2010-01-21 @ 22:17:11
URL: http://justmadde.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0