Otur

Ja detta är det inte meningen jag skulle skriva men eftersom några vet om det redan och eftersom jag är allmänt depp nu så kommer ni väl höra/märka det ändå.

Idag hade jag uppkörning och kuggade såklart. Jag hade bara en känsla om det vilket jag hade sagt till alla som visste att jag skulle göra det idag. De senaste övningsuppkörningarna har gått hur bra som helst och Anita sa att jag skulle klarat det om jag hade haft en riktig uppkörning. Imorse innan uppkörningen körde vi en gång också och det gick hur bra som helst med allt vilket gjorde mig lugn. Så när vi kommer till Vägverket är jag inte ens nervös. Bara taggad. Hälsade på uppkörningssnubben och redan då fick jag en dålig feeling. Han kändes inte alls bra tyckte jag men försökte att inte bry mig om det utan satte mig i bilen och gjorde säkerhetskontrollen och for iväg.

Fick köra rondeller, parkera, E4, rödljus, vänstersvängar, högersvängar, backa runt hörn och sedan tillbaka till körskolan. Under tiden jag körde tyckte jag att allt flöt på riktigt bra. Jag hade koll på regler, hastighet, trafikanter, bra koll i speglarna och så vidare. Fick dock köra två gånger på E4 vilket jag tyckte var konstigt men försökte att inte bry mig om det utan körde vidare. När vi kom tillbaka sa han att jag inte var godkänd och jag blev helt tom. Försökte tänka ut varför jag inte blivit det men kunde inte komma på. Vet ni vad han kuggar mig på?

Att jag kör för sakta i rondellen !!!! Asså jag körde PRECIS som jag hade lärt mig göra, nämligen gå in på låg växel och rulla in så motorbromsningen hinner gå i (dvs miljökörning). Han tyckte dock att jag körde för sakta och tog det som att jag hindrade bakomvarande trafik. Jag sa att jag körde som jag hade lärt mig men han ville inte tro på det. Han sa att jag kunde backa jättebra men kändes osäker när jag parkerade. Liksom jaha? jag skulle parkera mellan två bilar på coops parkering och valde ett ställe där mellan två bilar men kom för nära den ena bilen så jag backade, rätade upp bilen och körde in igen. Gick ut och kollade så att jag stod i rutan, hoppade i bilen igen och stängde av bilen för att markera att jag hade godkänt parkeringen. Hur och vart är den parkeringen osäker?

Jag blir så otroligt ledsen, arg och besviken då jag vet att jag inte körde dåligt och enligt körläraren min så är han känd för att kugga för småsaker. Jag är verkligen arg för att jag fick en petig surgubbe.... Hellre för sakta än för fort ? och det var inte direkt att jag körde på tomgången? bläääääääääääääääääää! är så arg så jag har gråtit hela jävla dagen och inte är de över än haha.

givetvis har jag bokat en ny tid nu men tror inte jag klarar den heller... känns som att någon är emot mig och vill att jag ska kugga mig haha. Fan fan fan fan ! -.- !! #@&%-.-!!

Jag tycker detta är så jävla pinsamt... sämre människor klarar sina körkort.. kolla på dem i sveriges värsta bilförare? de har för fan klarat det.. varför ska inte jag göra det? :( Det är att bara försöka igen antar jag.. även fast jag helst vill skita i det nu -.- Men då har man slängt bort så jävla mkt pengar i onödan

Ja ni vet nu iaf varför jag kanske är ledsen eller allmänt otrevlig de närmsta dagarna.. inge illa menat mot er :)

Postat av: Maria

äsch, glöm det och gå vidare, det kommer gå JÄTTE bra nästa gång. massor med människor kuggar en eller flera gånger, köra upp är mycket svårare än att köra bil sen. Det är ju uppkörningsmannen som gör det svårt.

2010-04-06 @ 20:03:52
URL: http://iamiamaria.blogg.se/
Postat av: Victoria

förstår att det måste kännas skit jobbigt, men du är inte den enda. Vet många som råkat ut för surgubbar som haft en dålig dag och bara bestämt sig för att kugga. Men bara att kämpa vidare och inte låta detta hindra dig. Lycka till!!

2010-04-06 @ 20:44:06
Postat av: lolla

jäklar vilken otur du hade....

Men glöm det nu och gå vidare, det är juh massor av människor som kuggar sig, jag gjorde det första gången, jag körde åxå för sakta påstods det....plus att jag bara hade två veckor kvar till förlossning.

men du ska se att det går riktigt bar nästa gång. men förstår din besvikelse just nu

kram på dig lolla

2010-04-06 @ 20:58:09
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Madeilene

Victoria: ja jag har ju läst och hört om massa sura gubbar som bara bestämmer sig för att kugga... han var verkligen ute efter mig kände jag.. men men! bara prova nästa gång och hoppas på en trevligare snubbe som inte kuggar för en skitsak.

2010-04-06 @ 21:10:38
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Jessica

Madde, nästa gång fixar du det! Go girl! <3

2010-04-06 @ 22:02:59
URL: http://jesssicaaaaa.blogg.se/
Postat av: Nette

Tror jag vet precis vilken gubbe du menar! Har hört flera historier om honom och han letar verkligen efter orsaker att kugga.. Jag känner en tjej som blev kuggad för samma sak och hon hade vänner som satt i bilen bakom och hon hade inte alls kört för sakta! Känner även en kille som kuggade för att "han inte var för aktiv med hel- och halvljuset", när han körde i stan på kvällen! :P Idioti! Tror de måste kugga visst många varje dag..



Vet hur det känns att hoppa in i bilen, tro att allt går bra och sedan få det beskedet. Jag kuggade på en för otydlig omkörning och en för osäker backning. Klarade det på tredje försöket, som jag gjorde dagen efter det andra försöket.. Bara att försöka en gång till! :) Du kommer klara det.. Men vet hur jobbigt det är när folk nästan tar för givet att man ska klara det på en gång.. Man blir så besviken på sig själv..

2010-04-07 @ 02:18:30
Postat av: Madeilene

sv: ja han hade kuggat personen före mig också för han såg inte så glad ut -.-' Och han var allmänt otrevlig tycker jag... nä fy! De borde förbjudas haha. JAg fattar inte att de kan få kugga på allt.. de borde finnas riktlinjer om vad man kan godkänna men bara kommentera och vad man ska kugga på. Vet flera st som blivit godkända för värre saker :O Och i rondeller tycker inte jag man ska köra fortare än vad jag gjorde för då hinner man inte med att få rätt placering och se alla bilar och va de nu är.. nej jag är så arg så detta kommer jag aldrig komma över xD hahaha



för otydlig omkörning? hur gör man då? antar liksom att du blinkade.. oj hade du turen att köra om redan dagen efter? det var ju skönt.. en annan måste vänta lite längre haha xD det är däremot jobbigt... nästa gång kommer jag vara asnervös ju.. det var jag inte igår.. typiskt haha! Men men.. jobbigt att veta att man inte ens kan lita på att det känns bra numera utan att de kan gå käpprätt ändå.



men bara ta nya tag i guess :)

2010-04-07 @ 09:49:20
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Sandra

Va tråkigt att du kuggade dig :( Synd att du fick en sån idiot till uppkörningssnubbe. Det beror fan på vilken man får om man klarar sig eller inte. Jag hade en skitbra. Behövde knappt köra nånting. Fick starta i backe och råka starta på tvåan, vilken stark motor du har sa han, vadå undra jag. Ja vilken bra o stark motor. Jag fattade ingenting tills jag skulle växla, då va redan tvåan i. Shit kuggad tänkte jag. Plus åkte jag skitsakta längs en lång grusväg för de kunde vara hästar där sa han. De tyckte han bara va bra sa han efteråt. Tycker verkligen synd om dig och att du skulle få en surgubbe :( Du kommer lyckas nästa gång! Kram

2010-04-07 @ 13:38:10
URL: http://nyyypan.blogg.se/
Postat av: emma

Tråkigt att du kuggade, men du kommer fixa det sen såklart :) Är många som kuggar sig på första! Inget du behöver känna dig sämre för ju. Puss & kram // Emma Lindgren

2010-04-07 @ 18:33:18
Postat av: Madeilene

Emma: ja jag hoppas jag fixar det någon gång iaf... kanske är den enda som behöver köra upp 3423434 gånger? HAHAHHA körkort ska jag ha iaf! :)

2010-04-08 @ 10:28:30
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: janni

Åh, fan vad surt!!

Jag kugga också min första uppkörning så jag vet hur det känns. Har nog aldrig gråtit så mycket på en dag som jag gjorde den dagen. Jag fick också en jävla surgubbe som kuggade mig för att jag glömde blinka när jag körde ut från vägkanten i ett litet villaområde .. Och jag kolla liksom noga och allt utom blinka. Så dom kan kugga för vad som helst.

Men du klarar det nästa gång! Jag lovar dig .. Eftersom det var en sån skitsak du kugga på så är jag säker på att du klarar det. :)

2010-04-11 @ 22:44:48
URL: http://jannifyhr.wordpress.com


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0