Maddes analys

Vad tycker Madde om låtarna?

 

 

 

Velvet- The Queen
Jag tyckte att kläderna var coola och vågat. Ni minns väl löpsedlarna när Jessica Andersson hade lika korta shorts för några år sedan? Dock hade jag sett en sorts kjol istället ;) Jag hade stora förväntningar på låten eftersom Tony Nilsson skrivit den. Det är han som har skrivit Olas Natalie och Love in Stereo bland annat. Låten var bra tycker jag och jag hade gärna sett den gått vidare. 
Rigo feat Topaz sound & Red Fox- I got you
Jag tycker låten var tråkig när jag hörde den första omgången. När jag hörde den mer under kvällen tyckte jag den blev bättre men den var inte värd att gå till andra chansen enligt mig. Jag hade gärna sett Velvet istället för dom. De hade dock rätt snygga kläder.
Molly Sandén- Så vill stjärnorna
Jag tycker Molly sjunger jättefint men första gången jag hörde låten var den faktiskt lite tråkig. När den gick till duellerna så vart den bättre. Den är värd en plats i finalen. hon hade dessutom en jättefin vit klänning :)
E.M.D- Baby Goodbye
E.M.D's låt var en av de få som jag snabbt lyssnade igenom på morgonen och jag fastnade för den direkt. Jag hade nästan förväntat mig att de skulle vara bra så ;) Jag tycker att låten var bra och numret var fränt. Dock hade jag föreställt mig helt andra kläder haha men det där verkade fungera det med  ;) Värdig en plats i finalen 
Mikel Rickfors- Du vinner över mig
Jag hade ingen aning om vem denna snubbe är och har faktiskt inte det nu heller haha. Låten var dock överraskande bra och han hade en frän röst. Kläderna var lite tråkiga även om svart alltid är rätt. Äldre kan de med ;)
Maja Gullstrand - Här för mig själv
Maja har en speciell röst kan man säga och jag trodde aldrig att detta bidrag skulle gå vidare. Låten var dock lite harmonisk sådär men inte en låt som platsar i finalen. Klänningen var söt men lite enkel. Tråkigt.
Sofia- Alla
Jag hade ingen aning om vem hon var och jag lyssnade inte på låten innan men det var en glad överraskning. Den var superbra tycker jag, även fast man inte förstår ett enda ord haha. Dock hade hon verkligen skitfula kläder. 
BWO- you are not alone
BWO brukar alltid ha bra låtar och jag lyssnade lite snabbt på den på morgonen och då tyckte jag inte alls om den. Dock blev den bättre när man hörde den i helhet. Men va hade de för kläder? De var verkligen bland de fulaste de haft på sig någon gång haha. Näe, byt kläder tack ;)
Final: Molly Sandén och E.M.D
Andra chansen: Rigo m.fl och BWO
Juryns val: Sofia
Vad tycker ni? var det rätt som gick vidare? Vilka hade ni skickat vidare? 

 


Postat av: Linnea

svar: tack tack :D

2009-02-22 @ 09:59:25
URL: http://linnua.blogg.se/
Postat av: [Viktoriae] En blogg om självkänsla & tänkvärda inlägg!

E.M.D, B.W.O och Molly tyckte jag var bra! Men jag tror också man måste lyssna på B.W.Os låt ett par gånger för att känna att den är bra!:)

2009-02-22 @ 12:11:29
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Emma

ååh ja tyckte att det var jätte bra att EMD gick vidare till final för deras låt var ap-bra xD haha

2009-02-22 @ 12:18:00
URL: http://jeanstwins.blogg.se/
Postat av: thezsa

jag röstade som en galning på bwo, älskar dom no matter what, och sofia röstade jag också på, kanske inte det svenska folket tycker om i know men.. den kommer att funka utomlands, tro mig jag hörde det direkt! btw, fin walk in closet :D love it :)

2009-02-22 @ 17:38:53
URL: http://thheresse.blogg.se/
Postat av: minaya

Det handlar inte om hur bra man sjunger utan om vad man gör av det :D Sen är sången viktigt som attans.. haha

2009-02-22 @ 19:43:05
URL: http://minaya.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Kul att höra vad du tyckte om dom! Kul att du gillade E.M.D.s låt och tyckte att dom förtjäna finalplatsen! :-D Själv rösta jag som en tok på E.M.D. ! ;-) Låten var ju sjuktbra!!! :-D Tyckte även att Molly förtjänade sin finalplats!

2009-02-22 @ 21:57:01
Postat av: Magdalena

Hittade en artikel om Melodifestivalen ifrån Bohuslänningen där det stod om vilka låtar som skulle vara med... Det var innan det var klart vilka artister som skulle vara med... Så stod det om låten, som Velvet sjöng nu då, på artist så stod det: "ryktas om Ola Svensson"... :-P Hmmm undrar verkligen hur den hade varit med Ola... hehe xD :-P

2009-02-22 @ 22:04:48
Postat av: Madde svarar

Magdalena: ja självklart :) jag tycker att EMD är bra och alla tre sjunger bra enligt mig :)Ja låten hade inte passat ola hahaha.. han e ingen queen ;) hahahaha



2009-02-22 @ 22:28:29
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Emma

Mikel Rickfors är ju han som sjunger "jag ska köpa vingar för pengarna", han är ju bra tycker jag... men inte i mello ;)



jag tyckte med om Velvet, tyckte hela idén med barbieklänning och slott i bakgrunden var super skoj och allt var så bra, fattar inte varför hon inte gick vidare :O



Molly var hur söt som alltid och sjöng fint och söt klänning, allt var liksom bra.. men ingen låt för mello, för tråkig liksom.. inget sväng om...



2009-02-24 @ 14:07:13
URL: http://ev-itsmylife.blogspot.com


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0