Hovslagare


Har precis kommit hem från stallet. (eller ja 40 min sedan,..) Har då varit i stallet i 4 timmar idag. Det var rätt skönt må ja säga. Åkte dit vid 12 och tog in Docka på en gång för att borsta henne lite och göra henne fin inför att hovslagaren skulle komma. Docka tyckte det var jätteskönt, jag blev jättesvettig HAHA. Anna-Karin (yes a kvinnlig hovslagare...) kom vid 2, var klar 3 och då red jag iväg på en gång och var ute 30 minuter ungefär. Kan säga att det INTE var särskilt lätt att rida Docka och samtidigt ha med Boyen i koppel hahaha. Men ingen skada skedd och alltid ska man väl lära sig något nytt? haha. Iaf är det skönt att ha skor nu på Docka kan man säga, hon är så ömfotad stackarn...

Tycker dessutom att det är grymt med kvinnliga hovslagare ;) Det finns inte många av dem och det är ett jäkla tufft jobb för er som inte vet /har sett hur dem gör. Jag har själv provat på det så jag vet hahaa.

SKÖÖÖNT det är att röra på sig igen :) asså flera timmar om dagen ;) me like!! hehe

Postat av: Tessan

det är sjukt jobbigt att verka hovar, mina stackars armar avlider efter några sekunder bara haha.

2009-08-06 @ 18:45:30
URL: http://teresehaallgren.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0