Start för hissa och dissa

Madde hissar och dissar är något jag har tänkt göra länge men har väl aldrig fått fingrarna ur r*ven och gjort det. Nu äntligen har jag fått till en start iallafall. Enjoy!


Idag vill jag hissa födelsedagar. Vem gillar inte födelsedagar? Även om det är länge tills min födelsedag kommer igen så är det väl trevligt att gå på andras? För det första älskar jag att köpa presenter även om det är svårt att hitta passande till alla men det är ändå trevligt. Dessutom gillar jag att slå in dem och göra fint och se födelsedagspersonens reaktion när den väl ser vad paketet innehåller. SEN kan man inte glömma bort att man har en stor anledning att äta tårta och kakor och allt annat gott (även fast man i  min sits för nuvarande bantar..) men hellre äta kakor på ett kalas än bara ändå hemma i soffan right? Nä mer födelsedagar till folket!


Idag tänker jag dissa Försäkringskassan och A-Kassan. Har gjort det förr och tänker göra det igen och något säger mig att det inte är den sista gången jag gör det. Idag ringde jag till Akassan för att höra varför jag inte har fått några 
pengar än och enligt dem så hade försäkringskassan inte skickat in rapporten som dem måste skicka in för att jag ska få ut mina pengar. Jag ringde då till försäkringskassan och frågade varför dem inte har skickat in rapporten då jag vill och behöver pengarna. Då var deras svar att akassan inte har fyllt i alla uppgifter så att dem på försäkringskassan inte kunde slutrapportera. Var bara att ringa tillbaka till akassan och förklara det och efter att ha suttit i telefon i 15 minuter säger dem att det har blivit fel i systemet. VA? FEL I SYSTEMET ??? Är det bara jag som har blivit påverkad då eller? SUCK -.-' Dock skulle hon ringa någon it-gubbe idag och jag skulle ringa tillbaka i slutet av nästa vecka för att se hur långt dem har kommit. GAAAH!!! ska det aldrig sluta krångla? Näe FET DISS PÅ DEM !!!!




                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0