Nynne - danska Bridget jones


Igår såg jag filmen Nynne med Jonas och Fredde. Det visade sig vara en dansk film och till en början trodde jag att jag skulle dö, ja mena lyssna på danska över en timme? haha. Men det gick bra och efter ett tag tänkte man inte att det var danska dem pratade. Jag tycker iallafall den var jättebra och man skrattade hur mycket som helst. Jag rekomenderar den verkligen :)

såhär står det på baksidan av filmen:
Som stormästare i katastrofförhållanden och tröstshopping har Nynne trots sina nåtra-och-trettio-¨r varken helylleman från Jylland eller en gift älskare från Bryssel, istället har hon en nymfoman från marknadsavdelningen, Poul Erik, matfetischisten Daniel och ex-killen Henrik som dumpat henne för en 24-årig reklamassistent. Tjejerna som hon en gång satt barnvakt åt stjäl uppmärksamheten på stamhaket och enda fasta punkten i hennes liv är den blinda grannen Martin. Men Nynne anar att den verkliga kärleken finns någonstans i Köpenhamns vodkaindränkta ormgropsdimma och kankse närmare än hon vågar erkänna....

Denna får iallafall en 5/5 av mig. Klockren dansk film haha



                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0