Guldkompassen

Kom hem rätt tidigt igår, kring 12 tiden. Vi drack som sagt inte igår utan åkte omkring lite istället och faktiskt var det mycket skönt, speciellt när man vaknade pigg och glad haha. Började dagen med en cykeltur med Boyen (fast det regna..det ni! ) och sen var det fukost som gällde. Jag käkade gröt som de andra dagarna denna vecka, man blir mätt och det håller mättnadskänslan länge. Dock är havregrynsgröt inte det godaste!

image429

Hyrde Guldkompassen igår men orkade inte se den eftersom den är nästan två timmar lång så den fick vänta tills idag. Vad tyckte jag då om filmen? Jo den var mycket mycket bra enligt mig. Den var spännande och hade snygga effekter. Dessutom var det en rätt bra story. Dock slutar den knepigt och en tvåa måste komma ut annars drar det ner betyget rejält på filmen enligt mig.

Om filmen:
I detta sagolika äventyr får 11-åriga Lyra en gyllene kompass av rektorn på sin skola. Den är en vägvisare till sanningen, men bara om man kan tyda dess visare...
   I en paralell värld med vår egen bor Lyra Balacqua. Hennes enkla tillvaro vid Oxfords lärosätte avbryts när hon en dag råkar höra sin farbror berätta för en grupp proffessorer om sina mystiska upplevelser i norr. När hennes bästa vän sedan blir kidnappad bestämmer sig Lyra för att rädda honom Hon dras in i ett äventyr fyllt av onda och goda häxor, pansarbjörnar, daimoner och mystiska vetenskapsmän- där värnskap och mod betyder allt.

Postat av: Malin

jag tyckte den var rätt bra jag. Har ni sett national tresure 2 ? håller på att ladda den vi =)

2008-05-01 @ 14:47:00
Postat av: Madde

nej den har jag inte sett än :O haha :)
ska ni se den ikväll? :)

2008-05-01 @ 15:46:21
URL: http://justmadde.blogg.se
Postat av: Anonym

JAG VILL SE DEN FILMEN!!!!! :D

2008-05-05 @ 15:38:07
URL: http://emmavictoriia.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0