Farmor

Det jag nu kommer berätta tror ni säkert inte alls på men det är upp till er haha. Min farfar dog i januari 2000 och mormor dog i typ mars-april 2000 så det var rätt jobbigt där ett tag. Iallafall så typ dagarna innan mormor dog så drömde jag om mormor och farfar. Dem sa God natt gumman  och bla bla bla och dem var i farfar och farmors hus så jag tog det som en varning att mormor snart skulle dö, vilket hon sorgligt nog gjorde. Nu till poängen, inatt drömde jag samma sak fast om farmor. Hon har vart dålig länge och ligger nu på sjukhus sedan några dagar tillbaka. Inatt drömde jag då att hon var som vanligt igen, kort lockigt hår och rak i ryggen och inte som ett skal längre. Hon bara stod där och tittade på mig och kollade på mig, sen kramade hon om mig massor och sa att hon var glad att se mig och allt det där. Hon sa dessutom att hon snart skulle träffa farfar och då såg jag även honom en snabbis. Jag försökte säga till henne att farfar var död men då log hon bara och kramade om mig, som om hon redan visste det. Även detta var vid deras hus som dem bodde i länge och som även jag bodde i några år. Sen vaknade jag. Det kändes som en varning även detta men det kan också bara vara en vanlig dröm som allt annat ;) 

Och angående farmor. Jag har velat länge och vill än att hon snart ska dö. Nu kan ni tycka att jag är grym men nu ska jag berätta hur hon lever idag. Hon började bli senil när fafar dog men då var det mest att hon glömde bort vart hon lagt saker och ting, inget allvarligt. Sen när fafar dog så blev det ännu värre, hon kunde komma till oss och hälsa på flera gånger om dagen utan att ens ha kommit ihåg att hon vart där flera gånger redan. Sen lunkade det bara på och hon blev värre och fick flytta in på ålderdomshem. Just nu kan hon inte äta själv, hon kan inte prata, hon kan inte gå på toaletten själv eller något sånt. Hon är bara ett skal. Är det värdigt tycker ni? Nu kanske ni håller med mig om att det är bäst att hon får gå vidare där hon slipper leva som en mumie längre. Jag tycker inte det är värdigt på något sätt så även om jag inte vill att hon ska dö så är det bättre än att leva som hon gör nu.....




bilderna sen igår kommer senare.. ska bara ladda upp batterierna till kameran så ja kan lägga in dem till datan först haha.

Postat av: Linda

Hej Sis!

schit vilken dröm du hade om mormor och farfar, inte visste jag att du hade drömt det. och nu om farmor?! =S

tänk om det e så då? att hon kmr att dö snart :(

Men sorgligt men sant det är bättre att hon får gå bort än att hon ska leva detta liv som hon har nu,vilket man inte kan kalla nå liv..

Älskar dig Sis!

2008-05-30 @ 08:15:04


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0