Stackars Johanna

image323Att man sköter sitt jobb är självklart viktigt, men att man nu mera också är tvungen att ha ett snyggt och välpolerat hem för att behålla sitt jobb var inget jag trodde skulle vara möjligt. Beror självklart på vd man har för jobb men att stå i en te- och kaffeaffär har inget med snyggt hem eller inte att göra enligt mig iallafall. Ni som följer "Rent hus" vet att, det för någon vecka sedan, medverkade ett ungt par, Johanna och Henrik. Dem hade förvisso ett av det skitigaste hemmen jag sett men det ska ändå inte påverka själva jobbet tycker jag. Läste nämligen på Aftonbladet.se att Johanna blev uppsagd dagarna efter programmet sändes på tv4. Anledningen skulle ha vart att företaget hon jobbade på riskerade att förlora kontraktet (antagligen efter johannas medverkan i Rent hus) och hade blivit beordrad från högre chefer att säga upp henne. Jag tycker det är tragiskt. Rent hus eller fritid (till en viss del) ska inte ha någon betydelse för jobbet. Tycker iallafall inte jag.







Foto från Aftonbladet.se

Postat av: Monika

men shiiit :O Jag följer inte rent hus, men asså jag reagerar på detta! asså sjuukt dålig stil, håller fullt med dig madde!

2008-03-20 @ 17:32:42


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0