Swing it!


När jag tänker på ordet swing it så tänker jag på dansa.. dock är det en heeelt annan tanke bakom namnet på denna bok som jag läst ut och som heter just Swing it! Det handlar om Lars som är sambo med Pernilla som lever ett normalt liv tills den dagen då Pernilla avslöjar att hon vill ha en trekant, med en till man. Lars börjar tänka en massa då detta inte ens fanns med i hans fantasi men till sin förvåning går med på det och denna boken handlar då om hans resa genom detta. Jag tror detta är den första boken jag läser som är i en mans perspektiv och det var annorlunda men roligt eftersom man får komma in i en mans tänkande för en gångs skull haha. Jag tycker boken var rolig, lättläst och helt klart annorlunda. Boken är skriven av Linda Unnhem och detta är hennes debutroman och jag kan lova att jag vill läsa hennes kommande böcker med. Detta var bra!

på bokens baksida:
"du är bra på mycket, Lars. Men du är ungefär lika uppmärksam som Stevie Wonder med hörselskydd."
Kanske är det därför som Lars Holm- bokstavligt talat- blir tagen på sängen när hans sambo Pernilla avslöjar en av sina hemliga fantasier. För vad gör man egentligen då en trekant plötsligt krockar med ens fyrkantiga värld? Tar hjälp av stefan- en 150 kilo tung charkarbetare med för mycket tid på Vilda Webben och för lite tid med sin fru? Eller av Gunilla- en medelålders bibliotekarie som inte bara är flickvännens kollega, utan även kvinnan man fantiserade om som femtonåring hemma i pojkrummet? En sak är i alla fall säker- den hösten blir inte som Lars tänkt sig. Eller pernilla....


Jag tycker absolut ni ska läsa den :)
Den får fasiken en 5 av 5 möjliga av mig. För att den är annorlunda, vågande och så klockren.

Postat av: Ida

Kolla in min blogg :)

2008-06-11 @ 13:48:32
URL: http://missfrizzy.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0