söndag kväll


Hejsan! Sorry för dålig uppdatering men jag har knappt vart hemma idag. Först åkte jag till brorsan som firade sin födelsedag idag eftersom alla jobbar imorgon när han verkligen fyller år så det var smidigast att fira idag hehe. Han fick iallfall 500 kronor av oss och det blev han glad för och då blev jag nöjd hehe. Det är så jäkla svårt att hitta presenter till killar tycker jag, så därför får han köpa va han vill för dem istället :)

Efter en tårtbit eller två åkte vi hem för att hämta cyklarna som stod hos Broberg sen fredagen och så åkte vi hem och packade badkläder och tog första doppet för iår. Det var faktiskt ganska varmt i vattnet så jag simmade massor, fisk som man är (hahaha) Passade på att träna bort tårtan skulle man kunna säga hehe, jag ville dock vara kvar längre men killarna ville upp och hem så vad skulle jag göra? -.-' tur att det finns fler dagar att bada på. Efter badningen så bestämde jag mig för att synda lite i form av en kebabtallrik och snacka om att den var god. Jag har inte ätit kebab på 4-5 månader typ så den smakade. Men nu är det slut med det också haha. Imorgon börjar fastan...are you with me? i need your support i think hahaha. Det kommer inte vara lätta 5 dagar inte men det ska gå ;)

Iallafall det detta inlägget skulle handla om är att vi åkte till Broberg efter filmen för att kolla på en film och det blev We own the night med Joaquin Phoenix och Mark Wahlberg i huvudrollerna och den var faktiskt rätt bra även om den var lite seg i mitten. Den var endast 112 minuter lång men kändes som över 2 timmar.  

Berättelsen kretsar kring nattklubbschefen Bobby Green (Joaquin Phoenix) och hans problematiska förhållande med brodern Joseph (Mark Wahlberg) och pappan Albert (Robert Duvall), båda luttrade poliser. Året är 1988 och Bobbys nattklubb blir intrasslad i den ryska maffians affärer. När brodern Joseph blir utnämnd till chef för en specialrotel med uppgift att sätta dit en känd rysk knarkhandlare sätts brödernas redan ansträngda relation på spel. Snart eskalerar konflikten mellan polisen och maffian och familjen ser sig allt mer indragen i ett händelseförlopp de inte kan påverka

Postat av: Vickyosv ;)

Hej o hallå där,

oj denna film lär jag se ganska snart så det var kul att höra lite om den... fast det lät kanske inte som du tycker den var så toppen...

Jag gillar iaf Joaquin Phoenix han är bra i alla filmer även om handlingen suger, typ den där Maximus Claudious eller vad den hette, hehe jag är hopplös på namn utspelade sig på romartiden och han spelade Caesar tror jag.

Men "Walk the Line" och en annan lite övernaturlig (av han som gjorde "Sjätte sinnet") mfl är suveränt bra.

Så jag komer nog se denna bara för hans skull (Duvall är bra också)! Har lite svårt för MW nämligen...



jaja det är bara på film :)

2008-06-09 @ 21:58:03
Postat av: madde

vickyosv:



jo asså den var bra men lite seg så det kändes som längre än 2 timmar men jag tycker dock den var sevärd :)

jag har inte sett walk the line dock.. (a) ska göra det men den är juh jättebra säger alla hehe

2008-06-10 @ 00:13:54
URL: http://justmadde.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0