spelgalen...

HEEEEJ!

Sorry om jag itne skrivit något på hela dagen men jag har vart hemma idag för jag har vart dålig, nästan svimmat och haft mig :O så jag har bara legat hela dagen och spelat och sovit. Skönt faktiskt! Idag kom juh då mitt paket med de resterande sakerna från cdon.com. Det var då lite spel och en dubbeldvd. Jag har redan testat alla tre spelen och jag har olika uppfattning om dem hahaha.

det var:

Stallets hemlighet.
Man är Amanda som flyttat till landet från staden och har nu fått en alldeles egen häst Chilli. Man ska lösa mysteriet som stallet har, då chilli inte trivs inne i stallet och man ska även vinna lite tävlingar. Jag har spelat detta spel någon timme nu och kommit typ ingenvart alls. Det tar jättelång tid och den fryser sig när jag ska rida dressyr (intressant att veta va? ^^) vilket gör det hela irriterande eftersom man måste klara lite träningar och rekord för att "låsa upp" lite nya saker och ställen att undersöka. Så ja hoppas det går bättre någon annan dag och att jag kommer runt det där på någe sätt :) Annars är det väl roligt, om man gillar hästar vill säga hehe


the Sims- historier om husdjur
Detta är ett fristående spel från the sims och man behöver alltså varken the sims eller the sims 2 för att kunna spela. Dock fryser sig hela spelet när jag har valt om jag ska spela frigående eller "historia" vilket gör att jag inte kan spela det, antar att det är något som denna dator inte har men tråkigt eftersom denna är inte ens ett år gammal så man tycker att den borde ha både det ena och det andra, kankse är det en uppdatering på grafikkortet som behövs?! ahha Verkar hur roligt som helst iallafall då jag är en sucker både för the sims och för djur (a)


Mitt djursjukhus afrika
Eftersom jag redan har mitt djursjukhus så ville jag även testa denna. Man ska som det låter, driva ett djursjukhus i afrika så istället för att ta hand om katter, hundar och hästar som förra spelet så ska man nu ta hand om lejon, zebror och elefanter. Det ser ut precis som förra, det går ut på exakt samma sätt som förra spelet och det är precis lika roligt. Gillade man förra med husdjur gillar man denna med exotiska djur.

 

Köpte även en dubbeldvd med dessa filmer. The hills have eyes 1 och 2 unrated. Det är ingen nyhet att jag älskar skräckfilmer och jag har dessutom inte sett dessa så det var självklart att det blev just denna dubbeldvd:n Har ni sett dem? :) är dem bra?!

The hills have eyes
Det börjar som en helt vanlig dysfunktionell familjesemester. Förortsfamiljen Carter gör en efterlängtad resa genom öknen på väg till Kalifornien för att fira föräldrarnas bröllopsdag när deras bil plötsligt ger upp. Miltals från celivilisationen och i en tryckande hetta inser de snart att de inte är ensamma i ödemarken... De planerade ledigheten utvecklar sig till den värsta mardröm du någonsin kan tänka dig...

The hills have eyes 2
Det kanske blir du som skriker högst när du ser den ocensurerade versionen av the hills have eyes 2- med fler grymma scener, skrämmande specialeffekter och ett alternativt slut! Uppföljaren tar vid två år efter att familjen Carter blev attackerade av muterade kannibaler i New Mexicos öken. Nu är det en grupp ur Nationalgardet som på ett rutinuppdrag hamnar hos samma blodtörstiga freaks! Men denna gång är mutanterna inte bara på jakt efter blod- utan behöver även kvinnor som kan avla fram deras framtida avkomma...


Postat av: Magdalena

Oh, jawg vill också se dom där! Vad händer i helgen då madde? :)

2008-07-31 @ 22:28:41
URL: http://magdalenae.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Jag skulle faktiskt ha åkt ner till veckan, men syrran drog ju till åland! Sen ville dom att vi skulle komma nu i helgen istället, men jag jobbar både imorrn och lördag. Jag saknar mina somrar där, buhu! haha!

2008-07-31 @ 22:47:23
URL: http://magdalenae.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag har sett the hills have eyes och jag kan säga att den va riktigt äcklig och läskig :p

2008-08-01 @ 00:29:57
URL: http://linnua.blogg.se/
Postat av: madde

malin:

ja jo det är mer så vidriga scener, precis som saw-filmerna dem är inte läskiga utan äckliga hahaha

2008-08-01 @ 11:52:25
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: linnea

har du sett 2an än? va den bra? :)

2008-08-02 @ 11:07:15
URL: http://linnua.blogg.se/
Postat av: linnea

säg gärna va du tyckte om 2an för jag funderar på att se den om den e bra heheh ;D

2008-08-02 @ 12:07:42
URL: http://linnua.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0