Filmer

Gokväll på er. Nu är det lite sent igen känner jag haha.  Jag har faktiskt mått skit hela dagen. Jobbigt eftersom vi har haft besök här hemma hela dagen lång och det känns som om jag har smittat allihopa som har vart här nu haha. Var juh över till affären för att hämta ut mitt andra paket som jag väntade på, detta var från H&M. Dock blev jag lite less för att det stod att det skulle vara där efter 5 så när jag var där (kring 5) så hade det inte kommit ännu vilket jag inte tänkte så mycket på eftersom det är lätt hänt att dem är sena dem som lämnar alla paket. MEN när jag var dit vid 7-tiden hade det inte kommit ännu. Enligt deras papper på affären så ska det ha kommit men har inte gjort det. Jag hoppas verkligen att det kommer på måndag för jag tänker inte betala för en massa kläder som posten slarvat bort! Det kan dem glömma haha.

Näe nog om tråkigheter nu :) Ikväll har jag faktiskt sett två filmer också (vad mer orkar man? ^^ ) och den första var en film med Jennifer Lopez och den hette Bordertown. Jag har aldrig hört talas om den tidigare men det var jättebra faktiskt. Inte så påkostad kan jag känna men den är filmad till minne av alla kvinnor som dör och försvinner i Mexico. Den är med andra ord baserad på verkliga händelser.

Från filmens baksida:
Sedan 1993 har nästan 400 kvinnor mördats i den lilla industristaden Juarez på gränsen mellan Mexico och USA. mittemellan fattigdomens och möjligheternas land. Den ambitiösa journalisten Lauren (Jennifer Lopez) får uppdraget att skriva om historien, men tar sig bara an jobbet för att imponera på sin chefredaktör (Martin Sheen). När hon möter Eva som på ett mirakulöst sätt överlevt en våldtäkt och att bli levande begravd och därför kan ge ett signalament på gärningsmannen, blir Laura involverad upp över öronen.

Tillsammans med Laurens ex (Antonio Banderas) påbörjar de utredningen, men de förstår snabbt att någon inte vill att mördaren skall klaras upp. Varken polisen, myndigheterna eller de företag, där de flesta av offren arbetar, är sammarbetsvilliga och en ilsken kamp börjar. Sanningen skall fram, men de korruption, otrevliga hemligheter och pengaintresse står i vägen...


som sagt mkt bra :) gillar oftast verklighetsbaserade filmer även om dem oftast är väldigt tragiska på ett eller annat sätt.

Sen efter att jag kollade klart på den så började en film på ettan. Tur och retur. Den var väl sådär. Rolig om inte annat. Dock tror jag att den hade vart bättre om man var i den åldern själv (nämligen 11) men budskapet var väl okej haha. Har ni sett dessa filmer? vad tyckte ni?


En film om två barn som byter liv med varandra. Ni har säkert sett den haha.

Annars har vi haft en bra dag jag och Fredde. Har haft folk här hela dagen men han blev iallafall glad över sina presenter som jag gav honom. Jag gav honom en parfym från Armani och en plånbok eftersom man kunde se innehållet av materialet på den andra. Är det dags att byta då? hahaha. Visar bilder imorgon, både på presenterna, från idag och mina kläder från Ellos. Batterierna är på laddning. Sorry haha!

Nu är det saw 2 på femman för er som vill se, den bästa saw-filmen enligt mig tror jag! Jag ser fram emot femman ;) men det har jag nog redan sagt.. Vi hörs väl något mer imorgon, min näsa måste snytas.
kram på er :)





Postat av: thessa

svar: järvsö ? skulle det komma dit.. haha :P hade jag ingen aning om! hahah x) nej det ska det väl inte ? haha kraamar

2008-07-19 @ 00:41:48
URL: http://thheresse.blogg.se/
Postat av: Mamma Jessica

Nej jag bryr mig inte så jättemkt, mén man kan ju inte ungå att bli irriterad faktiskt

2008-07-19 @ 11:11:16
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: thessa

HAHAHAHAHAH! madde nu har det blivit missförstånd , du pratar om diggilo aight ? jag trodde du menade rix fm xD haha <33

2008-07-19 @ 11:41:05
URL: http://thheresse.blogg.se/
Postat av: Anna

såg också tur & retur, den var rätt gullig!

2008-07-20 @ 12:02:07
URL: http://annakubel.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0