Årskrönika

* I januari hände inte så mycket. Jag bloggade bara ETT enda inlägg under januari. Dels för att jag inte hade något internet men även för att jag inte hade någon vidare blogglust.
* Jag fyllde 21 år :)
* Jag började med GI metoden och kämpade hårt med både träning och kost
* Träffade Ola endast en dag och det var på Rockbjörnen. 
* Jag var på melodifestivalen i Västerås för att se Ola uppträda med love in stereo.
* Jag och fredde firade våran 5 års dag
* Jag fick höra att jag var likt Karl- Petters dansparter Jeanette
* Gick ner hela 60 cm med GI under februari månad. 
* mamma fyllde år
* blev nekad att gå undersköteskeutbildningen pga att jag hade för bra betyg?
* Jag skickade in ansökan om att gå förskolalärarutbildningen i Gävle
* Jag fortsatte med GI och fortsatte att gå ner ett flertal cm runt om på kroppen. 
* pappa fyllde år
* Träffade Ola i Valbo :) alltid lika trevligt!
* Boyen blev tre år :)
* Jag gick med i klubben GI-viktkoll på nätet
* Träffade Ola i Sundsvall på Volvo haha, hade med mig syrran och han trodde först att vi var tvillingar men sedan såg han att vi var för olika ; ) haha
* Hittade min dubbelgångare i bloggvärlden
* Jag fortsatte med GI och hade förlorat över 156 cm fett och jag var skapligt stolt över mig själv!
* Jag fortsatte med GI i maj månad med och fick bra resultat både i kg och cm. Närmare bestämt över 165 cm fett
* syrran skaffade blogg och jag hjälpte henne med designen :)
* Ola släppte sin nya singel Feelgood och den var jättebra redan från första stund ;)
* Min lilla kisse blev mamma för tredje gången
* brorsan blev 15 år gammal och fick en moped och plötsligt kände jag mig väldigt gammal haha
* Jag fortsatte med träning och GI och gick ner lite till :) 
* jag provade även att fasta i några dagar och kan säga att det funkade men det blev för mkt psykiskt. Man tänkte bara på att tugga massa saker, om det så vore en gummisnodd haha.
* Firade nationaldagen med Ola i Sundsvall ;)
* jag anordnade min första tävling på bloggen hehe
* jag spelade guitar hero för första gången och insåg att det blev snabbt en drog
* jag startade en träningsblogg istället för att skriva om träning i denna eftersom det vart så mycket, dock slutade jag typ träna inom kort pga jobbet så det blev inte så mkt skrivet där haha... men snart igen så ;)
* firade midsommar på ett traktorflak med massa vänner, sjukt roligt hade vi :)
* började "sommar"jobba då
* jag köpte en ny kamera och en ny mobil :) äntligen lixom 
* jag ramlade ner för trappan och slog armen illa när jag skulle till jobbet vilket resulterade i att jag blev
hemma några dagar
* jag fick besked om att jag kom in på högskolan :)
* jag vann två klänningar på en auktion som jag ännu inte fått. sjukt dålig stil av modeakuten så än en gång, handla inte av modeakuten !!!!!
* fredde fyllde år
* farmor dog efter många års sjukdom vilket jag tycker var skönt. Det var hemskt att se henne lida så faktiskt. 
* min kompis tog självmord :(
* jag hamnade på mest aktiva listan haha
* jag började i skolan i gävle =) och det gick faktiskt mkt bra, över min förväntan hehe
* jag träffade ola i sundsvall efter några månaders väntan.
* min dator bestämde sig för att låta viruset vinna och den gick inte längre att starta. Jag fick installera om den och ta hjälp av både malin och tobbe :)
* jag vann fanawarden på olas hemsida. Nämligen kategorin; knasigast kort med ola. hahhaha jag vet inte om jag ska ta det bra eller dåligt ;) självklart vare roligt :) det var ett knasigt kort dem hade nominerat så haha :D värre vore det om det vore ett "vanligt" kort eller hur?! :P
* var på båtresa med massa vänner till mariehamn :) sjukt roligt! och på hemresan
* såg jag ola på stan :)
* var på inflyttningsfest
* jag vann poker, no big deal kanske men jag slog ut tre killar vilket är större än att vinna tycker jag ;) dem är juh lixom bra på poker om man säger så ;) 
* var ut på bockarna en onsdag med malin och annelie, en kväll jag sent skulle glömma hahah
* jag klippte snedlugg, topparna och färgade slingor, kändes bra då, inte så bra lite senare..
* åkte ner till sollentuna för att träffa Ola. Han hade inte räknat med att se mig där nere vilket var sjukt roligt :) han försökte sig vara rolig med guldfisken och jag måste säga att det var sjukt roligt det han sa hahahaha. eller hur mos? ;)
* det var 80-tals fest hos malin. sjukt roligt :)
* blev tvådagars för mig och träffade ola i sundsvall också. Riktigt nice men tråkigt med kön :/
* fick mitt första B i betyg :) var jag riktigt nöjd med, speciellt eftersom de flesta andra låg på D vilket jag tyckte var konstigt. jag anser mig inte själv som bättre än dem lixom...
* var på mulle meck med studiegruppen, då önskade man att man hade ett litet barn att ta med för det var sjukt fint där :) besök det om ni har möjlighet till det.
* johanna och emelie hade födelsedagsfest. de fyllde närmare bestämt 20 år så det var förfest i enånger och sedan krogen vilket var himla roligt :)
* jag blev dessutom vän med anna igen efter ca 1 års ovänskap :) 
* praktiserade på förskolan i harmånger och jag blev helt kär i både platsen, lärarna och barnen. Dessutom älskade barnen Ola vilket jag inte klagade över ;) så ska det se ut lixom haha.
* jag klippte av snedluggen till en kort, rak istället vilket jag blev nöjd med 
* var tvungen att åka med boyen till veterinären eftersom han hade börjat halta, fick medicin i två veckor och det slutade, ingen visste vad det kunde vara för ngt...
* syrran klarade körkortet!
* praktiken överblev till jobb istället några dagar =) himla nöjd över att dem är nöjda med mig för jag älskar verkligen dem där ungarna....
* jag jobbade på som en galning för att få klart det sista med skolarbetena som skulle vara inlämnad denna månad. Egentligen allt på en och samma vecka. usch för deras planering.
* jag färgade håret svart och det blev en ny look igen ;)
* jag vann en tävling hos Charlotte Perelli och jag vart överlycklig eftersom jag gillar det övernaturliga och priset var en spökvandring i gamla stan i stockholm.. spooky!
* syrran blev äntligen 20 :) hon som väntat så länge hehe!
* jag fick 22 000 i stipendium från pappas jobb :) hur nice var inte det? speciellt eftersom man får nada pengar i december och januari av csn...
* jag blev juh hur dålig som helst inför nyår vilket sög men jag är i skrivande stund mkt bättre och det ser ljust ut inför kvällen :P
* julafton var mkt bra då jag fick det jag önskade mig (jag önskade mig egentligen inte så mkt)
* jag köpte playstation med singstar och guitar hero och spelberoendet var mättat!

Postat av: Emma Viklund

Tänk vad åren går fort ändå!!!!

2008-12-30 @ 12:04:59
URL: http://ev-itsmylife.blogspot.com
Postat av: Emma

om dan före doppare dan:

Haha jasså det tycker du? ;)

2008-12-30 @ 23:18:55
URL: http://emmmaaac.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Känns som jag har missat en hel del under året! Hinner ju knappt läsa bloggar längre. Vad kul med stipendiumet och spökvandringen =D

Krya på dig själv om det inte är bra än!!! :)

2009-01-01 @ 21:21:44


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0