Hej! mitt namn var Elton Persson

Som jag sa så hade jag även läst ut Martin Svensson's bok "Hej! mitt namn var Elton Persson" Det är en självbiografi skriven i tredje person. Det var juh ett annorlunda sätt men det funkade bra.

Bokens handling:
Elton Persson har på kort tid blivit både flickidol och popstjärna. Han är gift med Någon, även hon en framgångsriks kivartist, och nyinflyttad i en våning på Östermalm i Stockholm. Där skulle sagan kunna slutat lyckligt, men Elton grips av vantrivsel. Han tycker att han glider längre och längre bort ifrån sig själv och känner sig allmer främmande inför den han förväntas vara. Sprickan mellan artist och privatpersoon vidgas och det gör även sprickan mellan honom och Någon...

Antal sidor:

271

Vad jag tycker om boken:
Jag tycker att boken är väldigt välskriven. Han använder långa, välformulerade ord och meningar. Han skriver på ett sätt så man kan tänka sig in i situationen väldigt bra och delvis av boken kände man sig delaktig i händelserna man precis läser. Jag tyckte dessutom att boken var väldigt lättläst och tog slut för fort. Jag säger som Folkbladet "Efter att ha läst 'Hej mitt namn var Elton Persson' blir jag  mer än lovligt sugen på att höra mer av honom, iallafall som författare."
boken får utan tvekan en 5:a av mig därför att den var just lättläst och välskriven. Bonuspoäng för det snygga omslaget.

Jag rekomenderar den verkligen! :)

Postat av: Vickyosv

Hej,

(oj först idag ser jag detta) kul att du gillade boken! Ja den var välskriven, tycker jag också. Liksom omslaget, skitsnyggt.

Men man blev ju lite halvchockad av vissa grejer eftersom de nog är ganska sanna.



2008-08-24 @ 17:07:07


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0