busskrångel!


Asså en grej som är rätt jobbig nu inför skolan är resan. Asså jag får först åka buss från mig till stan och den går redan o6.00, sen i stan ska jag byta till tåg och den går direkt när jag anländer till stan. När jag väl kommer ner till Gävle ska jag direkt hitta buss 15 för att ta mig till högskolan. SNACKA OM TIGHT! Jag lovar att jag någon gång kommer missa buss eller tåg pga dem där tiderna, ja menar alla bussar och tåg är inte i tid alla gånger. Men hoppas kan man alltid göra.

Inte nog med att tiderna är så nära inpå, jag måste juh betala resan också ;) hha. Jag har suttit nu en stund för att försöka räkna ut vad som blir billigast. Ingen ide att köpa månadskort eftersom dem går på över 1000 kr (många zoner till gävle..) och jag är juh bara nere  5 dagar i månaden. Årskort kostar ca 8000 kr så avbetalning på det blir juh ca 800 i månaden, billigare än månadskort och ungefär som enkelbiljetter. Iof bra då jag kan åka vart jag vill, när jag vill men ändå bland de dyraste.Så det är uteslutet för denna gång. Ja då har vi värdekort, dagskort och enkelbiljett kvar.
Enkelbiljett kostar 85 kr per resa (85x10=850)
Värdekort kostar 120 kr per dag (120x5=600)
Värdekort kostar 71 kr per resa (71x10=710)

Som ni ser blir värdekort billigast men kul att veta att man spenderat 600 på resa på en vecka. EN ENDASTE VECKA! *suck*

Postat av: Madde

Känns som onödiga kostnader egentligen om det bara är 5 dagar i månaden :/ Jobbigt.

2008-08-19 @ 13:59:14
URL: http://tras.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Haha jag andas nu, promise!! Asså grejen är dne att jag vill inte säga nej när dom frågar, så att dom slutar fråga mig när schemat tar slut. Extrajobbarens ständiga beskymmer, haha! Fast jag börjar bli lite sliten nu, inte utvilad och brun som man ska vara under sommaren.



Va, har hon? :O Oj då, hon hann då inte ha det så länge! Man kan ju undra hur olyckan gick till egentligen...

2008-08-19 @ 14:07:06
URL: http://magdalenae.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0