Köttgryta och film

image343Det blev visst köttgryta hos Jonas :) Ska göra mig iordning nu och
kommer hem senare ikväll. Fick även hem filmen Solstorm
idag så ska ta med den ifall det blir film efter maten ; )

Har ni sett den? är den bra?








Nu har jag kollat på filmen och jag måste säga att den är jättebra. Den var lite seg i mitten men slutet vägde upp det hela och ungen Lova är bara fööör söt haha. Lite svårt att se Persbrandt som en hjärntvättad präst. Det blev lixom lite fel då man kopplade han hela tiden som Gunnvald. Likaså med Krister Hendriksson (som annars spelar Wallander).

så här står det på baksidan av filmen:
I hjärtat av Kirunas andlöst vackra vinterlandskap mördas frikyrkspastorn Viktor Strandberg.
Rebecka  Martinsson, en ung advokat i Stockholm, får ett samtal från sin barndomsvän Sanna, som just funnit sin bror brutalt ritualmordad i byns kyrka och vädjar om Rebeckas hjälp.

Motvilligt återvänder Rebecka till sin bardomsstad och sina traumatiska minnen av stark åtrå och beundran för frikyrkans karismatiske ledare. Hon märker att allt är precis som när hon en gång flydde därifrån. Ingen i församlingen tycks veta något och alla skyddar varandra. Men Rebecka kan reglerna och snart är hon inte lika välkommen längre.

Kommer någon att våga avslöja den mörka sanningen för henne?

Postat av: klara

här hamnade jag, i din blogg :)
filmen är konstig som fan! haha.
hoppas allt är bra.
/klara

2008-04-03 @ 23:13:15
URL: http://kklaris.blogg.se


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0