Vi äter oss till döds

här kommer jag lite sent som vanligt men bättre sent än aldrig kallas det haha
ja igår började den nya serien på 3:an där läkarna vill få alla människor att inse vad som händer om man äter för mkt och vad som händer om man blir kraftigt överviktig och fet. Jag kan säga att jag lider med människorna som det handlade om igår OCH alla andra som har problem med maten, inte bara med att äta för mycket utan även dem som äter så lite som bara möjligt.... Det är inte sund något av dem utan man ska balansera :P haha

Det jag blev mest less på igår är att läkarna kommer och säger till någon att "du är för smal för att få hjälp!"
Visst det finns dem som är fetare och behöver hjälpen fortare men tänk dej att vara i den sitsen då man väger 150 kg kanske och över det... man mår psykiskt dåligt och ber om hjälp...sen får man höra att man ändå är för smal.! Snacka om bakslag....

jag hoppas att forskningen går framåt, att folk inser att vi inte kan äta all skräpmat och allt va vi stoppar i oss, att vi kan lägga ner mer pengar på sjukvård och allt vad som behövs, inte dra in på alla jävla VIKTIGA saker bara för att tex man spar på att annat jävla skit som egentligen inte behövs eller som bara gynnar en viss typ av människor....

Ja blir så förbannad (a)


ehm ja... hehe lite tankar kring det där :P
Jag rekomenderar er att kolla på det... på Tv 3, tisdagar klockan 20.00





                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0