Proana- en snabbare väg till döden

Jag blir så less. Varför ska man bli sjukt smal? Varför ska det anses som snyggt att se ut som en vandrande pinne med lite hår? Varför vill man ens försöka väga 35- 40 kg ? Jag fattar det ärligt inte. Visst det är snyggt om man är smal men smal i betoningen vältränad och sund, inte anorektisk. !!!!!! För er som inte vet vad Proana är ska jag berätta det. En Pro-Ana är en person som gör allr för att gå ner i vikt och nu talar man inte om 2-3 kilo för att se lite extra snygg ut inför stranden utan nu snackar vi massa med kilo för att bli så smal som möjligt. Deras motto är " juh smalare juh snyggare". Dem gör verkligen allt för att gå ner så mycket som möjligt och detta för att bli så sjukt smal så varenda ben i kroppen sticker ut. Inte nog med att dem sitter hemma och försöker. Dem skapar även forum och andra sidor på nätet där dem peppar varandra till att gå ner i vikt och där dem ger tips på hur man snabbt går ner 2-3 kg på en vecka. Det är då allt i från att äta bara flingor och frukt en hel dag och träna en massa till bara ta massa piller och dricka vatten. Dem har även en massa tips på hur man håller hungern borta. Det ska oxå tilläggas att stor del av alla dessa Pro-ana's är mellan 15- 20 år vilket är K.A.T.A.S.T.R.O.F !!!!!!!!

Jag blir rent av förbannd hur man kan peppa varandra till att bli sjukt smal. Det är inte snyggt, har aldrig vart snyggt och kommer heller aldrig bli snyggt att se ut som en vandrande pinne >.< Jag har ett BMI på det "normala" men är i dessa traker kallad FET.. Att känna sig fet är inte heller kul vilket många kan sätta sig in i precis hur man känner det. Men jag kan lova att jag ser fan hellre ut som jag för nu är att behöva gå omkring
som ett vandrande skelett och se glad ut.... Tänk all god mat dem missar tex ; )

Att dagens samhälle dessutom är så utseende fixerat är inte direkt en hjälpande hand för dem som vill och försöker gå ner i vikt. Det är inte heller bra för dem som har dåligt självförtroende. Vad ska man göra åt detta? Jag skulle gärna vilja se mer reklamer, tidningsomslag och musikvideor innehållande kvinnor med kurvor. 
Det är supersnyggt med kurvor. Jag stendiggar Jennifer Lopez, Shakira och Beyonce Knowles.

image90 Beyonce Knowles

Postat av: Emelie

ja det är helt galet, det borde finnas fler "förebilder" med så kallade normala kroppar. Jag tycker att Scarlet Johanson har den absolut snyggaste kroppen av alla

2007-04-19 @ 13:38:23
URL: http://emelieronjachristina.blogg.se
Postat av: Victoria

Jag håller med dejj till fullt!
Tycker att det e katastrof att så unga tjejer är så fixerade av att gå ner i vikt..Men det e ju samhällets fel! som du sa, om man fick se lite mer kurvor så skulle ju alla få en annan syn på hur
en "normal" kropp ser ut.

Postat av: Emelie

Ja men verklgien, det skulle behövas så folk kan se att alla har någon form av komplex och att man inte kan vara helt "perfekt"

2007-04-19 @ 23:03:46
URL: http://emelieronjachristina.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0